İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından, 22 Kasım’da gerçekleştirilen “Gaming in Advertising” etkinliğinde, oyun dünyasının markalar ve pazarlama iletişimi açısından potansiyeli farklı perspektiflerden ele alındı. “Gamertising” temasıyla Portuma ana sponsorluğunda ve StartGate ev sahipliğinde gerçekleştirilen etkinlikle, dijital reklamcılık sektörü paydaşlarında oyun dünyasından nasıl verim alabileceklerine ilişkin farkındalık yaratmak ve ilham alabilecekleri içgörüler sağlamak amaçlandı.

Oyun Ekosistemi ve Markaların Beklentileri

Etkinlikte, oyun ekosisteminin geldiği nokta, markaların bu alanı iş planları içinde nasıl konumlandırdıkları ve verimli bir şekilde nasıl kullanabilecekleri, oyun dünyasından beklentileri, kullanım alanları, ölçümlemede gelinen nokta, kreatifin önemi, sektörün gelişimine fayda sağlayacak çözüm önerileri, hedef kitleyle etkileşim kurmanın doğru yolları, oyun geliştiriciler gözünden oyun endüstrisindeki değişimler, markalarla yapılan iş birlikleri ve oyuncular gözünden oyun içi reklamlar gibi pek çok konu masaya yatırıldı.

Portuma’nın Founder & CEO’su Ozan Emrah Ünal, oyun içi reklam pazarının 2021 yılında 6,8 milyar dolar değerine ulaştığını ve 2030’da 17,6 milyar dolara ulaşacağının tahmin edildiğini paylaşarak reklamveren ve ajans dünyasının oyun sektörüyle kuracağı ilişkiler için gerçekleştirilen etkinliğin öneminden bahsetti. Bu sektörün aynı zamanda ülke ekonomisi için de büyük bir fırsat olduğunu dile getiren Portuma CEO’su Ünal, hem ajansların hem de reklamverenlerin oyun sektöründeki fırsatları değerlendirebileceğini söyledi.

Etkinliğin ev sahibi StartGate Board Member & Partner’ı Berk Üder, Avrupa’nın en büyük oyun geliştirme merkezi olarak şu an Avrupa’da oyun geliştirme alanında 2. ülke olan Türkiye’nin 1. sıraya çıkması için çalıştıklarını ifade etti.

Oyun İçi Reklamcılığın Üç Boyutlu Perspektifi

Oyun içi reklamcılığın ekosistem, markalar ve oyun geliştiriciler/oyuncular perspektifinden ele alındığı üç ayrı panel gerçekleştirildi.

“Reklamcılıkta Dijital Dönüşüm: Oyun Dünyasının Yükselişi” panelinin konuşmacıları Cüneyt Devrim (CEO, Havas & Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, IAB), Ozan Emrah Ünal (Founder & CEO, Portuma) ve Cenk Türkoğlu (Head Of Operations & Partnership, AdMatic) idi. Panelde öne çıkan konulardan bir tanesi de reklamverenlerin oyun içi reklamları için bütçelerinde ayrı bir kalem ayırmalarının önemi oldu. Bu bütçeleme aşaması doğru yapıldığında planlama, marka stratejisine ve hedeflerine uygun şekilde oyunların içerisinde yer alabilmek için gereken adımlar daha güçlü atılabilecek ve mecraya uygun tasarımlar ve içeriklerle markaların daha iyi geri dönüş alabilecekleri uygulamalar yapmasının mümkün olabileceği aktarıldı.

“Markalar oyuncu mu olmak istiyor bot mu?” panelinin moderatörlüğünü IPG Mediabrands Managing Partner’ı İpek Dorak yaptı. Panelin konukları ise Hilal Yılmaz (Digital Marketing & E-commerce Manager, ETİ), Mine Alara Halil (Digital Marketing Müdür Yardımcısı, TAB Gıda), Nihan Göktaş (Creator Success Manager, LIVAD Technologies) idi. Panelin en temel mesajlarından biri markaların bu dünyada olmuş olmak için değil, kendi DNA’larına ve hedef kitlelerine uygun stratejilerle yer almaları gerektiği oldu. İlgiyle izlenen vaka örnekleri ile markaya uygun doğru strateji ile yapılan çalışmaların iş sonuçlarının beklentinin üzerinde gerçekleştiği paylaşıldı.

Etkinliğin son paneli olan “Oyun İçi Reklamlar ve Oyuncu Deneyimi: Dengenin Sırrı” paneli ise, Wavemaker Managing Partner’ı Sercan Doğan moderatörlüğünde, Doç. Dr. Güven Çatak (Founder Director, Bahçeşehir Üniversitesi Game Lab) ve Atakan Cankorur (Co-Founder & Game Designer, Arvis Games)’un katılımıyla gerçekleştirildi. Hacim olarak da film ve müzik sektörünü geçtiği söylenen oyun dünyası “yeni Hollywood” olarak nitelendirildi.

Oyun dünyası, markalar ve pazarlama iletişimi açısından büyük bir potansiyele sahip. Etkinlikte, bu potansiyelin nasıl değerlendirilebileceğine dair önemli bilgiler paylaşıldı. Oyun içi reklamcılığın doğru stratejilerle ve oyuncu deneyimini göz önünde bulundurarak yapılması gerektiği vurgulandı. Etkinlik, dijital reklamcılık sektörü için önemli bir eşik olarak değerlendirildi.